Masterclass Lego Robotica in de regiofinales van de First Lego League Challenge

We hebben met onze Masterclass Lego Robotica weer met veel plezier én bekerwinst deelgenomen aan de First Lego League Challenge, met dit jaar het thema ‘Masterpiece’, dat staat voor kunstwerk. Vijf leerlingen van de Masterclass waren er vorige week zaterdag bij, om met hun zelfgebouwde robot met eigen programmatuur deel te nemen aan de regiofinales. Binnen een tijdsbestek van 2,5 minuten moesten ze zoveel mogelijk van de 15 missies volbrengen, die dit jaar allemaal gerelateerd waren aan kunst.

Naast de robotwedstrijd presenteerde ons team met succes een innovatief project. Morris, een van onze getalenteerde leerlingen, legde de jury uit hoe kunst op de maan geprojecteerd kan worden, zodat een wereldwijd publiek ervan kan genieten. De jury stelde kritische vragen over de realisatie, energievoorziening en duurzaamheidsaspecten van het project.

Ondanks de hoge score met de robot, hadden we onze hoop gevestigd op het innovatieproject voor een beker. Toen deze verwachting niet uitkwam, werden we alsnog aangenaam verrast. Ons team werd uitgeroepen tot winnaar van de Core Values Award, een erkenning voor de beste samenwerking binnen het team. Deze prijs onderstreept de kracht van ons team, waarin samenwerking met plezier centraal staat!

Een extra leuke wending van de dag was het onverwachte bezoek van een verslaggever van de Gelderlander, die ons team opriep voor een interview en fotoshoot. De leerlingen werden uitgebreid geïnterviewd en het resultaat, inclusief filmmateriaal, was dezelfde dag al online te vinden op de website van de Gelderlander. Ook in de maandageditie verscheen een uitgebreid artikel met foto's.

Daniël Schijns, Docent Natuurkunde en Teamcoach Lego Robotica