Je wordt gezien en gehoord
We zijn oprecht belangstellend, durven ons kwetsbaar op te
stellen en geven anderen de ruimte om dat te doen. We luisteren naar elkaar en
controleren of we de ander begrepen hebben. We maken verbaal en non-verbaal
contact met elkaar. We creëren een cultuur waarin iedereen (leerlingen en collega’s)
zich veilig en gelijkwaardig voelt.
Diversiteit is verrijking
Verschillen mogen er zijn. Het zoeken naar het
"waarom" van bepaald gedrag en nieuwsgierig zijn naar elkaar zorgt
ervoor dat je meer begrip kunt opbrengen voor de ander. We stimuleren activiteiten
waarbij leerlingen meer kennis en begrip krijgen voor elkaar. Zo ontstaat een
tolerante houding en kan iedereen zichzelf zijn.
We gaan uit van vertrouwen en goede wil
We gaan ervan uit dat iedereen wil leren en groeien.
Leerlingen en collega’s rekenen elkaar niet af op fouten, maar geven elkaar aanwijzingen
en/of aanmoedigingen. Hierdoor neemt het zelfvertrouwen en plezier van leerlingen
en collega's toe.
Voor groei is licht en ruimte nodig
We stimuleren om te ontdekken en grenzen te verleggen dat kan
binnen en buiten de les. Op onze school leer je op verschillende manieren, momenten
en plaatsen. Leerlingen en collega’s worden zich bewust van hun mogelijkheden
en halen hier motivatie en inspiratie uit. Elk talent krijgt zijn eigen podium.
”Op naar het volgende!”
Groeien door reflectie
We durven in de spiegel te kijken. Door goede en eerlijke
terugkoppeling groeien wij. We staan open voor tips en tops. We leren van
elkaar. Fouten maken is niet erg maar een aanzet tot verdere groei.
Slagen doe je niet alleen!
Wij als collega’s, leerlingen en ouders maken duidelijk
welke verwachtingen we van elkaar hebben en hoe we elkaar hierin kunnen
ondersteunen. Zo wordt duidelijk waar verantwoordelijkheden liggen en kunnen we
verwachtingen beter waarmaken.
We zijn aanspreekbaar
Wij spreken elkaar aan op zaken die beter kunnen. Face to
face contact heeft de voorkeur boven digitaal. We spelen de bal niet de man.
Kwaliteit boven kwantiteit
We wegen altijd af of we iets goed doen of helemaal niet.